Vozidla
Jednotka v Karlově Studánce disponuje 2 výjezdovými vozy. Je to Liaz CAS 25 a UAZ 452. Díky vozidlu UAZ jsou někteří členové jednotky členem Gangu 452.
Cisternová automobilová stříkačka Liaz
Cisternová automobilová stříkačka CAS 25, je požární automobil určený k rychlému zásahu při požáru a místech s nedostatkem vody. Cisternovou automobilovou stříkačku tvoří podvozek Š 706 RTHP, trambosová karoserie pro osmičlennou posádku, nádrže na vodu a pěnidlo, čerpací zařízení a ukládací prostory pro požární příslušenství.
rozměry:
délka 7550mm
šířka 2435mm
výška 2870mm
světlost 280mm
rozvor 4000mm
rozchod kol, předních 1880mm
rozchod kol, zadních 1755mm
hmotnost:
pohotovostní 9200kg
užitečný náklad 4370kg
celková hmotnost 13570kg
nádrž na palivo 175litrů
motor:
typové označení Škoda 706 RT
druh motoru - vznětový, řadový, čtyřdobý, OHV, kapalinou chlazený šestiválec
vrtání 125mm
zdvih 160mm
celkový objem válců 11781ccm
stupeň komprese 16,5
výkon motoru při 1900ot/min - 118kW
spojka suchá kotoučová, převodovka 5 stupňů dopředu, jeden vzad, pomocná pohon pro požární čerpadlo
náplň oleje 12litrů
přední náprava hnací, tuhá s vzpinatelným pohonem a uzávěrkou diferenciálu
nálpň oleje 4litry
zadní náprava, hnací, tuhá s uzávěrkou diferenciálu
náplň oleje 9litrů
požární čerpadlo:
typ - 3408
odstředivé, jednostupňové, hřídel čerpadla je těsněna hnětací ucpávkou jmenovité otáčky 2920min
počet sacích hrdel 150 2ks
počet výtlačných hrdel 75 4ks
jmenovitý průtok vody při geodetické sací výšce do 1.5m a tlaku 800kPA 2500l/min
max. geodetická sací výška 7.5m
vývěva - plynová na spálené plyny, umístěna ve výfukovém potrubí
nádrže:
na vodu 3500litrů
na pěnidlo 200litrů
ostatní technické údaje:
max. rychlost 85km/hod
průměr. spotřeba na 100km 27-30litrů nafty
spotřeba oleje na 100km 0.3l
Malý terénní automobil UAZ - 452A
Malý terénní automobil UAZ-452 vznikl postupným vývojem z automobilu GAZ-69. Základem byl podvozek automobilu GAZ-69 M se skříňovou nebo valníkovou karosérií a čtyřdobý zážehový motor kapalinou chlazený typu VOLHA GAZ-21. Další změny byly provedeny na převodném ústrojí, podvozku, karosérii, řízení a brzdové soustavě.
Modifikace UAZ - 452A je skříňová celokovová prosklená karosérie pro převoz raněných, pohon na zadní i přední nápravu, úprava pro převoz 4 nosítek s raněnými po silnici i v terén. (převzato z www.72mpr.army.cz)
Název | UAZ 452 A |
Typ | Lehký terénní užitkový automobil |
Užití | základní provedení (bez specifikace-452), sanita (452 A), mikrobus (452 V), valník (452 D) |
Vyráběno v |
SSSR |
Výrobce | Uljanovský Automobilní Závod |
MOTOR | |
Typ | ZMZ-451, řadový, čtyřdobý zážehový, vodou chlazený |
Počet válců | 4 |
Rozvod | OHV |
Výkon | 72 k, 53 KW |
Objem motoru (cm³) | 2445 |
Objem palivové nádrže | 59 l (hlavní), 30 l (záložní- některé verze nemají) |
PODVOZEK | |
Pohon | 4x2, 4x4 |
Převodové ústrojí | 4+1, 8+2 (redukce) |
Brzdy | vpředu i vzadu bubnové kapalinové |
OSTANÍ | |
Maximální rychlost | naše naměřená 102 Km/h |
Pohotovostní hmotnost | 1700 Kg |
Spotřeba |
na silnici- 17 l/100 Km, v terénu 25 l/100 km |
(převzato z https://gagzone.ic.cz)