Vozidla

Jednotka v Karlově Studánce disponuje 2 výjezdovými vozy. Je to Liaz CAS 25 a UAZ 452. Díky vozidlu UAZ jsou někteří členové jednotky členem Gangu 452.

Cisternová automobilová stříkačka Liaz

Cisternová automobilová stříkačka CAS 25, je požární automobil určený k rychlému zásahu při požáru a místech s nedostatkem vody. Cisternovou automobilovou stříkačku tvoří podvozek Š 706 RTHP, trambosová karoserie pro osmičlennou posádku, nádrže na vodu a pěnidlo, čerpací zařízení a ukládací prostory pro požární příslušenství.

 

rozměry:

délka 7550mm

šířka 2435mm

výška 2870mm

světlost 280mm

rozvor 4000mm

rozchod kol, předních 1880mm

rozchod kol, zadních 1755mm

hmotnost:

pohotovostní 9200kg

užitečný náklad 4370kg

celková hmotnost 13570kg

nádrž na palivo 175litrů

motor:

typové označení Škoda 706 RT

druh motoru - vznětový, řadový, čtyřdobý, OHV, kapalinou chlazený šestiválec

vrtání 125mm

zdvih 160mm

celkový objem válců 11781ccm

stupeň komprese 16,5

výkon motoru při 1900ot/min - 118kW

spojka suchá kotoučová, převodovka 5 stupňů dopředu, jeden vzad, pomocná pohon pro požární čerpadlo

náplň oleje 12litrů

přední náprava hnací, tuhá s vzpinatelným pohonem a uzávěrkou diferenciálu

nálpň oleje 4litry

zadní náprava, hnací, tuhá s uzávěrkou diferenciálu

náplň oleje 9litrů

požární čerpadlo:

typ - 3408

odstředivé, jednostupňové, hřídel čerpadla je těsněna hnětací ucpávkou jmenovité otáčky 2920min

počet sacích hrdel 150  2ks

počet výtlačných hrdel 75  4ks

jmenovitý průtok vody při geodetické sací výšce do 1.5m a tlaku 800kPA 2500l/min

max. geodetická sací výška  7.5m

vývěva - plynová na spálené plyny, umístěna ve výfukovém potrubí

nádrže:

na vodu 3500litrů

na pěnidlo  200litrů

ostatní technické údaje:

max. rychlost  85km/hod

průměr. spotřeba na 100km   27-30litrů nafty

spotřeba oleje na 100km  0.3l

Malý terénní automobil UAZ - 452A

 

     Malý terénní automobil UAZ-452 vznikl postupným vývojem z automobilu GAZ-69. Základem byl podvozek automobilu GAZ-69 M se skříňovou nebo valníkovou karosérií a čtyřdobý zážehový motor kapalinou chlazený typu VOLHA GAZ-21. Další změny byly provedeny na převodném ústrojí, podvozku, karosérii, řízení a brzdové soustavě.
    Modifikace UAZ - 452A je skříňová celokovová prosklená karosérie pro převoz raněných, pohon na zadní i přední nápravu, úprava pro převoz 4 nosítek s raněnými po silnici i v terén. (převzato z www.72mpr.army.cz)

Název UAZ 452 A
Typ Lehký terénní užitkový automobil
Užití základní provedení (bez specifikace-452), sanita (452 A), mikrobus (452 V), valník (452 D) 
Vyráběno v

SSSR                        

Výrobce Uljanovský Automobilní Závod
                                      MOTOR
Typ ZMZ-451, řadový, čtyřdobý zážehový, vodou chlazený
Počet válců 4
Rozvod OHV
Výkon 72 k, 53 KW
Objem motoru (cm³) 2445
Objem palivové nádrže 59 l (hlavní), 30 l (záložní- některé verze nemají)
                                   PODVOZEK
Pohon 4x2, 4x4
Převodové ústrojí 4+1, 8+2 (redukce)
Brzdy vpředu i vzadu bubnové kapalinové 
                                    OSTANÍ
Maximální rychlost naše naměřená 102 Km/h
Pohotovostní hmotnost 1700 Kg
Spotřeba

na silnici- 17 l/100 Km, v terénu 25 l/100 km

(převzato z https://gagzone.ic.cz)